Informacja dla Klientów

Co to jest PSD2?

 

PSD2 (ang. Payment Services Directive) to dyrektywa Unii Europejskiej dotycząca usług płatniczych. W polskim prawie jej zasady zostały uregulowane w ramach nowelizacji ustawy o usługach płatniczych. Wprowadzenie dyrektywy wynika ze zmian technologicznych na rynku płatności oraz pojawiających się regularnie na rynku nowych usług płatniczych. Dyrektywa umożliwia pojawienie się na rynku nowych podmiotów (tzw. TPP), którzy za zgodą Klienta, będą mogli świadczyć dodatkowe usługi (AIS, PIS i CAF).

 

Jakie są korzyści dla klienta?

 

  • Szybciej rozpatrywane reklamacje
    Czas na rozpatrzenie reklamacji dotyczących transakcji płatniczych skrócił się z 30 dni kalendarzowych do 15 dni roboczych.

 

  • Zmniejszenie odpowiedzialności za nieautoryzowane transakcje
    W przypadku nieautoryzowanej transakcji płatniczej odpowiedzialność wynosi maksymalnie 50 euro; dotychczas ten limit wynosił 150 euro.

 

  • Nowe metody realizacji płatności zagranicznych
    Dyrektywa wprowadza nową zasadę realizacji przelewów zagranicznych do krajów z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (Unia Europejska, Islandia, Norwegia, Liechtenstein, Szwajcaria) – tzw. opcję SHA – w której część kosztów pokryje zleceniodawca przelewu, a część – odbiorca.

Od 11 września 2019 r. zmieniliśmy sposób logowania do bankowości internetowej.

 

Wprowadziliśmy tzw. silne uwierzytelnianie klienta (SCA ang. Strong Customer Authentication)*. Zmiany mają na celu podniesienie Państwa bezpieczeństwa w korzystaniu m.in. z kanałów zdalnych i związane są z wdrożeniem dyrektywy PSD2.

W związku z tym od 11 września 2019 r. obowiązują nowe metody logowania do Bankowości Internetowej i autoryzacji przelewów.

 

Gdzie będą widoczne zmiany?

 

Każde logowanie do bankowości internetowej będzie wymagało od Państwa, poza wpisaniem loginu i hasła, dodatkowej autoryzacji. Klient ma możliwość wyboru dogodnego dla siebie sposobu autoryzacji:

 

  • Kodem SMS

Polega to na logowaniu: hasłem maskowalnym + hasłem SMS oraz autoryzacji przelewów: kod SMS + PIN

 

  • Przy użyciu aplikacji BSGo

Polega to na logowaniu: hasłem maskowalnym + aplikacja BSGo oraz autoryzacji przelewów: aplikacja BSGo

 

W celu zmiany sposobu autoryzacji konieczna jest wizyta w Centrali Banku.

 

Zmiany w płatnościach kartą zbliżeniową:

Od 14 września 2019 roku co piąta transakcja zbliżeniowa niezależnie od kwoty transakcji będzie musiała być potwierdzona kodem PIN.

 

* Czym jest silne uwierzytelnianie? Jest to uwierzytelnianie w oparciu o co najmniej dwa elementy należące do kategorii: coś, co wie tylko użytkownik (wiedza, np. hasło), coś, co posiada tylko użytkownik (posiadanie, np. telefon komórkowy), coś, czym jest użytkownik (cechy klienta, np. odcisk palca). Mają to być elementy niezależne, w tym sensie, że naruszenie jednego z nich nie osłabia wiarygodności pozostałych. Uwierzytelnianie jest zaprojektowane w taki sposób, że zapewnia ono ochronę poufności danych uwierzytelniających.

 

Filmy instruktażowe dotyczące obsługi aplikacji BSGo znajdują się poniżej:

 

Informacje +48 18 44 64 018 Dostępna w godz. 7:00-16:00
S.W.I.F.T code/BIC code: POLUPLPR
Zastrzeżenie kart Sprawdź
Bankomaty i placówki Sprawdź
Pliki cookie
Informacja dotycząca plików cookies

Szanowni Państwo, niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacje uzyskane za pomocą cookies służą nam w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Państwa potrzeb. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć tutaj oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookies).